Sunday, March 18, 2007

'...And The Winner is...'


Alhamdulillah...impian menjadi kenyataan! Walaupun sebenarnya tidak mengharapkan kemenangan tapi seronok pula bila dapat hadiah - satu pengiktirafan hasil karya yang ternyata bukan sia-sia.

Cheewah...hebat kan? hehe Aku memang dari awal dah jangka sebenarnya akan dapat hadiah cuma tak pasti number 1, 2 atau 3? Hahahah begitu yakin di situ memandangkan aku sangat-sangat percaya dengan bakat sendiri. Akhirnya kategori 'Kerteh & I' menjadi kepunyaan ku...NO. 1 beb! Tak percaya? Jom tengok gambar-gambar di bawah sebagai bukti dan kenang-kenangan! Bukan selalu boleh menang kan?

Hamper yang terdiri dari coklat-coklat, biskut, air dan macam-macam lagi. Sebahagianya masih tak termakan walaupun dah bagi housemate dan 'department'mate. Aku nak kongsi kemenangan ini dgn orang-orang yang penting di sekeliling ku - keluarga, kawan-kawan dan rakan sekerja. Memang tak larat nak makan seorang. Aku ni bukannya kuat makan. Ramai yang cakap aku slim tapi tough. Ye ke? hahaha. Bukan itu saja hadiahnya, ada lagi....ini

The winning picture in golden crafted frame..cantik tak?

Mengikut kata pihak juri gambar ni terpilih melalui 70% undian dan 30% penilaian juri-juri yang membuat penilaian. Katanya gambar org berlari dia pantai Kerteh ni sesuai dgn kata-kata yang aku tulis kat dalam tu - Kerteh, di sini ku kejar impian - yang begitu mendalam maksudnya, sesuai dengan tema Kerteh & I. Aku memang setuju dengan pilihan juri ni..heheh















Another present given by YPC, Young Professional Club of PMO - a coffee table magazine to all the winner.

What's inside?


On the first page after acknowledgment

Our GM was given opportunity to comment about my winning picture...huhuh lepas tu orang yang tak kenal aku pun mula kenal aku terutamanya among YPC. Ramai pula aweks-aweks dan peminat yang sebelum ni tak perasan sangat kehadiran aku mula menegur di mana-mana saja aku terserempak dgn mereka...aku pula yg tak ingat nama dia orang! mmg parah sikit. Lepas tu bila ada apa-apa pertandingan semua mengharapkan aku menang lagi...ada ke patut? Mcm artis selalu cakap nak menang award mungkin senang, tapi nak mengekalkan kemenangan tu yang lebih mencabar. Ala bagi la org lain pula merasa...

Sebagai penutup, sila lihat di bawah...ada lagi...

Macho man (aku la tu.. hehe) with silver safety glass

'I would like to dedicate this award to all the voters, admirers and whom love photography...thank you very much for your negative and positive comment as well as your support. Thank you!' -on stage.

3 comments:

niQue_naQ said...

fuyooo, im impressed! congrats! where are you working in kerteh?

gambar tepi pantai kerteh tu makes me miss msia huhu

HELME said...

Thank you..thank u...hehe. I'm working with carigali...anyway, tq again nique kerana sudi gak masuk blog aku yg tak seberapa ni..

Anonymous said...

bagus2 masri...aku mmg percaya ngan bakat ko. so gambar2 yg ko amik masa kita gi Kb tuh camner?

bile nak kasi aku...kata lawa2 semua esp masa ko amik my pic. hehehe...so how?