Sunday, January 14, 2007

Faces of PMO - Photography Competition

Hi everyone!

emm..tak tahu nak mula mcm mana sebab terlalu gumbira dan terkezut hehehe...tak sangka pulak gambar2 yg diambil sepanjang percutian Dean di Kerteh begitu menjadi sehingga 3 foto tersenarai dlm 30 foto terbaik yg layak ke final. Final tau! final...haha

Kedatangan Dean pada masa tuh mmg seperti 'org mengantuk disorongkan bantal' memandangkan aku mmg berniat nak 'bermain-main' dgn camera Dean - nak ambik gambar yg sebaik mungkin dan masuk competition Faces of PMO - khas untuk staff carigali di PMO.


Dean! Tak sia-sia aku ambil cuti sehari bersama mu..hehe dan lihatlah dunia gambar2 yg telah siap dibingkaikan oleh pihak penganjur dan dipamerkan di 'galeri' PMO - ada 3 category dan setiap category 10 ke final. I am not really sure gambar aku masuk kategory mana, tapi masa hantar softcopy tu aku masukan ke ' Kerteh and I'....so now there are 3 pic of us SelecteD to final. Masa hantar gambar tak pikir pun pasal menang ke tak...sekadar memeriahkan suasana dan berkongsi cerita melalui gambar - to share the beauty of Kerteh!

Let's stop typing now and let's the pics taken this evening tell you everything....

Aku sengaja ambik shoot jauh sikit bagi menampakkan suasana di galeri ni...gambar org lain pun nak tunjuk juga...jangan budak tu kencing atas bapak dia sudah la ye..!

Pic on the left side is mine...Dean is running at the end of the wave. Kalau tengok betul2 korg akan nampak kedua-dua belah kaki Dean terangkat- mcm terbang - ke udara. Bagi aku gaya tu No. 1, tapi yg hebatnya aku la yer sebab sempat snap at the best time..hehe. Kalau tgok dari dekat kat tgh2 tu aku tulis 'Kerteh, di sini ku kejar impian' tu yg mahal kot - tulisan putih yg hanya nampak dlm jarak 2 meter sahaja.


Gambar kedua ni mmg tak dijangka layak juga walhal tak sehebat mana pun. Tapi keputusan juri kena hormat kan? So bila dah letak dlm frame tu nampakla kecantikannya. Mamat hensem berbaju biru kat dlm tu pun boleh tahan - menjadi perhatian - nasib baik kecil je dan 'blur' sikit bila dah print. Don't know why.. Ayat tentang gambar ni ialah ' siapa cakap kerteh tak chanteek..?'
Dan yg bawah ni yg membuatkan aku terjezut giler masa masuk ofis pagi tadi - tak sangka - dan ramai pulak org suka gambar ni sebab simbolik sebenarnya - org tak cam sgt aku, maklumlah baru lagi. Ofis pun besar duduk jauh2 - masa aku tgh tgok2 tu ada la terdengar org komen ' emm yg ni mcm boleh menang ni...sebenarnya dia bukan ambik gambar dia..dia fokus dlm spec tu..nampak tak' itu pun mungkin selepas dia terbaca kata-kata yg aku tulis gambar tu ' Can't you see kerteh through my eyes?'


My housemate, who is also my officemate said ' Giler..concour..semua gambar kau - tapi yg satu tu yg pakai spec mmg lawa - lain dr yg lain'

Yg menarik fasal gambar ni ialah sebab aku buat 5 kerja dlm satu masa- 'producer, script writer, sutraDARA, cameraman & pelakon'

Note: safety glass actually..dean punya - may be dia tertarik dgn safety glass aku, so dtg sini hari tu dia beli juga- actually smart & comfortable bila pakai masa drive tgh hari.


First time j3ff (jgn tiru tulisan ni...it's mine) tgok dlm kereta aku pun aku awal2 dah bgtau ' tu safety glass'

'safety glass fency mcm ni..?' kata/tanya abg j3ff di sebelah.

Sebenarnya byk gambar-gambar yg aku rasa lebih hebat tapi aku nak jadikan simpanan peribadi je - mana tau satu hari nanti boleh buat buku, buka kedai gambar & gallery kan?

Tak kisah la kalau ada yg nak kutuk pun kan? Dah minat...apa-apa pun sebelum kutuk kena ingat peribahasa ni 'Ramai org fanatik main bola, tapi tak semua berjaya mcm Beckham' - sebab kalau dah minat walaupun jatuh tergolek, main tak pandai pun main juga...peribahasa alaf baru. Melayu hebat!

2 comments:

shobshob said...

wah tak sangka ko pun minat photography!

photography is my passion, but as o now just taking pics using normal digital camera.. one day i plan to get myself a digital SLR.

nice pics anyway.. :)

HELME said...

shob2, tq kerana sudi gak kau memlihat-lihat blog aku ni..aku mmg minat gambar-gambar tapi actually tak pernah ada camera...pinjam2 je..tapi berhasil la juga..semua gambar yg ada ni aku ambil guna HP jerr..
Really hope oneday someone give me a brand new camera!haha