Friday, January 12, 2007

Dinner with Thai's style

Huuhhh! aku hampir-hampir putus asa sebab terlupa username & password. Almaklumlah tak pernah log-in apa lagi nak tambah2 or edit apa yg patut...nasib baik aku ni penyabar..akhirnya Tuhan tunjukkan jalan.. :)
Pertama kali mlm ni dapat juga aku merasa mkn malam di satu tempat yg dah lama di warwarkan best oleh sorang member ni (dan beberapa yg lain)...so tepat pukul 8.45 sampai la 'hanya kawan' ni dtg ambik kat banglo aku yg besar ni..nanti aku tunjukan gambarnya....ulang balik kata-kata member aku " waa..mcm model makanan la...'' ok la tu, tak dpt jadi model speedo jadi model makanan pun dah kira ok...kiranya mempromosi Restoran ni secara percuma..


Biasa la sekarang ni kat sini musim hujan...pompuan bawak pun slow sikit. Yg penting aku selamat...sampai je tempat ni -Bangkok Kitchen- dah pukul 9.30 mlm...wow! hebat juga la tempatnya, cuma tempat parking tu ada lopak2 air sikit..biasa la musim hujan..


apa yg kita org mkn? emm tgok la sendiri gambar2 ni...gambar menceritakan segala-galanya..lagi pun otak ni dah penat nak mengarang walau pun mata ikut nafsu tak nak tidur lagi..huhuhu

Som Tam kesukaan aku sejak dulu-dulu, walau pun makanan siam tapi sebagai org KB yg modern tak salah suka makanan ni..alaa mcm asam mangga tapi kuah dia masam manis pedas..Thai's style!

Dalam mangkuk tu TomYam campur yg mmg lain dr yg lain..pekat..kaw! Dean sure suka...lain tau! Dan yg bawah dlm piring besar tu...nampak hiasan je...cuba teka, yg paling sedap di antara yg kami mkn mlm ni.. gambar penuhnya dibawah..so jgn la bersedih..




Nampak gambarnya pun mcm dah sedap kan? Mesti telan air liur korang nengok...ditambah pula dgn camera baru ni...diambil oleh pakar foto, so off course nampak 'berair' je...

Kawan aku tgh mencicah sotong goreng tepung ala Thai ke dlm sos yg sedap! Yg sebelah atas kiri tu Ayam Gajus. Not Bad!

Tak menyesal dgn duit yg aku belanjakan..tgok la hasilnya. Gambar pun jelas lagi terang. well..kalau dah berbakat, tetap berbakat..hahaha memuji diri sendiri. I like!

1 comment:

Anonymous said...

boleh jadik model makanan nih...berapa dpt upah??? bukan sepuluh ringgit kan?? hik..hik...